科目情報
科目名 英語コミュニケーションB 
クラス n 
授業の概要 この授業は英語でコミュニケーションをするための基盤となる授業です。 
授業の到達目標 英語で自分の意見を積極的に言えるようになることを目標とします 
授業計画 Below you can see our weekly lesson schedule. There may be some changes as we get into our semester and see our progress.
内容
1オリエンテーション 
2 Part 1 Unit 1~4
1 University Entrance in Autumn
2 High School Sports Clubs
3 Fingerprint Attendance System
4 Foreign Sports Players 
3Part 1 Unit 1~4
1 University Entrance in Autumn
2 High School Sports Clubs
3 Fingerprint Attendance System
4 Foreign Sports Players 
4Part 1 Unit 1~4
1 University Entrance in Autumn
2 High School Sports Clubs
3 Fingerprint Attendance System
4 Foreign Sports Players 
5Part2 Unit 5~8
5 Experience vs Material
6 First Date
7 Consumption Tax
8 Female Pop Groups 
6Part2 Unit 5~8
5 Experience vs Material
6 First Date
7 Consumption Tax
8 Female Pop Groups 
7Part2 Unit 5~8
5 Experience vs Material
6 First Date
7 Consumption Tax
8 Female Pop Groups 
8Part2 Unit 5~8
5 Experience vs Material
6 First Date
7 Consumption Tax
8 Female Pop Groups 
9Part3 Unit 9~12
9 Social Networking Services
10 Using Smartphones while Walking
11 iPhone vs Android
12 Video Gaming 
10Part3 Unit 9~12
9 Social Networking Services
10 Using Smartphones while Walking
11 iPhone vs Android
12 Video Gaming 
11Part3 Unit 9~12
9 Social Networking Services
10 Using Smartphones while Walking
11 iPhone vs Android
12 Video Gaming 
12Part3 Unit 9~12
9 Social Networking Services
10 Using Smartphones while Walking
11 iPhone vs Android
12 Video Gaming 
13Part4 Unit 13~16
13 Celebrating Foreign Festival
14 Eating on the Train
15 Ramen
16 Bread vs Rice 
14Final Discussion 
15Final Discussion 
 
テキスト・参考書 Two side to Every Discussion
by Jonathan Lynch and Kotaro Shiratori 
自学自習についての情報 事前に教科書の予習とデスカッションするためにリサーチすること 
授業の形式 グループワークやペアワークを積極的に行います。 
アクティブラーニングに関する情報 クラスでのグループワークやディスカッション、ディベートなどを通して、学生自身が「聴く」「話す」「読む」「書く」「議論する」などの活動に能動的に参加する授業にします。 
評価の方法(評価の配点比率と評価の要点) 出席30%、積極性30%、ディスカッションの内容と姿勢40% 
その他(授業アンケートのコメント含む) None