科目名 |
英語インテンシブリーディング |
担当教員 |
A.オーバマイヤー |
クラス |
g |
授業の概要 |
This class aims to develop students English skills through discussions about a framework for character development. The main skill focus will be to develop students’ proficiency by doing intensive, focused reading of excerpts from a popular non-fiction book. In class, there will be a focus on listening skills, as well as speaking questions. Reading and listening activities will be balanced in an effort to develop students’ vocabulary and overall proficiency at using English. |
授業の到達目標 |
Through intensive reading and corresponding listening, to develop students comprehension skills and vocabulary strength. |
授業計画 |
回 |
内容 |
1 | Introduction Inside Out (1) |
2 | Inside Out (2) |
3 | The Seven Habits - An Overview |
4 | Be Proactive |
5 | Begin with the End in Mind (1) |
6 | Begin with the End in Mind (2) |
7 | Put First Things First |
8 | Paradigms of Interdependence |
9 | Think WIn/Win |
10 | Seek First to Understand, Then to be Understood |
11 | Seek First to Understand, Then to be Understood |
12 | Synergize |
13 | Sharpen the Saw |
14 | Inside Out Again |
15 | Review |
|
テキスト・参考書 |
小山鹿梨子・フランクリン・コヴィー・ジャパン「英語で学ぶ!マンガでわかる7つの習慣」(宝島社、2017年)ISBN: 4800262615 |
自学自習についての情報 |
進捗状況に合わせて事前に宿題のプリントの問題を解き、辞書などを調べてできるかぎり内容を把握し、疑問点を整理した状態で授業に臨むこと。 |
授業の形式 |
演習。There will be a lot of asking and asking questions about the contents of the readings. |
アクティブラーニングに関する情報 |
ペアワークを行い、内容の要約や、扱われているテーマについての自分の考えを話し合ったり、発表したりしてもらう。 |
評価の方法(評価の配点比率と評価の要点) |
Class participation 30% Quizzes 40% Final Test50% ※Students with 4 absences or more will not pass the class. |
その他(授業アンケートへのコメント含む) |
十分に予習・復習を行うこと。 |
担当講師についての情報(実務経験) |
|